Monday, January 18, 2010

Khazanah dari Malaya.....Koleksiku...2

Sambung lagi yea khazanah dari melaya ni....Saya tak ingat lah sejarah set ini. Tapi saya rasa hadiah dari seseorang yang saya baru kenal dan dia hilang lepas tu...macam touch n go...bukan touch i yek....
Ini hadiah harijadi semasa baru-baru kerja dengan syarikat lama dulu...syg beb..
Ini ceramik beli kat jalan kuala kot...bukan minat sangat pun...ada sesiapa yang nak melengkapkan dekorasinya berminat untuk beli boleh le kita berurusan.
Ini set jagung dulu-dulu, comel jugak...tapi saya tak minat pun...saja simpan. Kalau ada sapa yang berminat boleh le kita berurusan.
Ini pun seangkatan dengan set jagung diatas tu...ada sapa yang berminat boleh le kita berurusan jual beli...saya nak let go je.

Ini pelita saya beli dah lama, tak ingat berapa harganya. Yang warna merah tu paling lama disimpan oleh saya. Arwah abah (Al - Fatihah ) yang beli kot...dia bagi saya untuk simpan.
Pokok jed ni saya beli semasa lawatan ke china dalam tahun 2000 atau 2001 tak ingat lah...tapi saya sayang sangat kat pokok ni....
Ini jed anggur..saya beli semasa lawatan ke Gounzhau dulu dalam tahun 2000 atau 2001...duit takde so belilah yang comel ni...

No comments:

Post a Comment